Gică contraserviciu

Bun, acum dacă tot am ajuns cu bine până în punctul ăsta, hai să trecem la nivelul următor, în care vei afla că nu este suficient ca să-ţi faci relaţii; ele mai trebuie şi întreţinute. Şi, din câte vei simţi chiar pe pielea ta, s-ar putea să fie mult mai greu să le întreţii decât să le faci. 

Una dintre cauze ar fi că tu nu vei fi niciodată singurul care va avea nevoie de cel cu care ţi-ai făcut respectiva relaţie. Dacă ai trăit vreun moment cu impresia asta, atunci e cazul să-ţi revii rapid. Cu oamenii ăia de care depinde succesul tău în Corporaţie şi-au creat relaţii mai strânse persoane mai importante decât tine şi posibil cu mult timp înainte să o faci tu. De aceea, s-ar putea ca, nu de puţine ori, să te vezi pus pe aşteptare pentru că altcineva are de rezolvat o problemă care poate nici măcar nu este la fel de urgentă ca a ta. Alteori s-ar putea să fii pur şi simplu refuzat – deşi de asta va trebui să-ţi dai tu singur seama, pentru că nimeni nu îţi va spune în faţă că nu te va rezolva -, iar asta se întâmplă atunci când „cineva” mai important decât tine în relaţia cu respectivul are exact aceeaşi problemă, iar rezolvarea ei îl va pune pe el în avantaj faţă de tine.

Aşa că tot ce ai de făcut este să lupţi zilnic sau ori de câte ori ai ocazia ca să ajungi şi tu cât mai important în ochii celor cu care ţi-ai făcut relaţii, pentru a avea prioritate la rezolvarea problemelor tale. Şi cum faci asta? 

Păi uite cum.


Primul lucru pe care trebuie să-l conştientizezi este că relaţiile nu funcţionează doar într-un singur sens. Cei de care ai tu nevoie au şi ei la rândul lor probleme ce necesită rezolvarea poate chiar mai urgentă, şi de aceea trebuie să apeleze şi ei la cineva. Sigur, nu eşti tu acela, dar ceea ce poţi face este să te gândeşti dacă nu cumva alta dintre relaţiile tale se poate ocupa de asta. Şi atunci tot ce ai de făcut este să fii intermediar între cei doi şi voila! i-ai întors şi tu serviciul celui care te ajută ori de câte ori ai nevoi stringente. 

Pentru că ăsta e singurul fel în care funcţionează şi se menţin relaţiile în Corporaţie: serviciu contra serviciu. Presiunea este atât de mare ca să livrezi cât mai multe într-un timp cât mai scurt, încât nimeni nu şi-ar putea face treaba aşa cum trebuie dacă ar urma întocmai toate procedurile şi nu ar scurtcircuita ierarhia. 

Plus că s-ar putea ca uneori chiar tu să poţi să oferi o soluţie pentru problema pe care o are cel cu care ţi-ai făcut relaţii. Da, poate că ţie nu-ţi vine să crezi, însă treaba stă exact în acest fel: s-ar putea ca într-o zi cu soare să te trezeşti cu un telefon sau cu un mail din partea cuiva pe care eşti obişnuit ca tu să-l apelezi. O să-ţi ceara să-i faci un raport care nu intra în atribuţiile tale, dar care conţine câteva informaţii la care sigur ai acces. Ce faci în cazul ăsta? Păi ceea ce trebuie: serveşti rapid omul şi te bucuri că poţi să-i fii şi tu de folos, astfel că data viitoare când o să-i ceri ceva o să simţi că o face deja din obligaţie pentru tine, şi crede-mă că nu există senzaţie mai intensă decât asta în Corporaţie! 

Cred că ai înţeles deci cât de importante sunt relaţiile pentru munca ta, nu sunt însă la fel de sigur şi de faptul că ai înţeles şi cât de greu este să ţi le faci şi să le menţii. De fapt, s-ar putea ca ăsta să fie cel mai greu lucru, mai greu chiar decât o avansare. 



Next: Ai audit?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La tine cum e?