Aşa... Dintr-o sută de clienţi sunaţi, 50 nu răspund, 30 nu vor, 15 n-au timp acum. Din cei 5 rămaşi, doar unul e interesat să cumpere pe loc. Consultantul îi bagă toate datele în aplicaţia din calculator, îi face analiza şi surpriză! Rezultat final: client neeligibil, nu se încadrează cu venitul. Cum domne' nu mă încadrez, că doar mi-ai zis că trebuie minim 5000 de euro şi eu am 6000, tu-ţi baţi joc de mine? Datorii nu am, copii în întreţinere nu am, litigii nu am, sunt cu toate plăţile la zi, ce e nebunia asta? Păi să vedeţi, mă scuzaţi, lăsaţi-mă să mă interesez, trebuie să fie o eroare, nu va supăraţi pe noi, revenim imediat cu un telefon.
După care corporatistul ridică imediat problema pe chatul intern al companiei, unde află că toată lumea din ţară are aceeaşi problemă. Spiritele se încing, se fac glume şi se injură voalat sau pe faţă, numai că nimeni din cei în drept nu intervine ca să ofere vreo soluţie. Se dau telefoane, se trimit mailuri, problema este escaladată ca la carte, aşa cum a fost încurajat fiecare consultant încă de la primul training. De sus – mucles, nimeni nu zice nimic. A-ha, şi-au dat şi ei seama că au făcut o prostie şi acum lucrează de zor să o rezolve. Între timp, clienţii amăgiţi cu noul superprodus sunt liniştiţi că li se va da tot ce doresc, trebuie doar să mai aştepte puţin.
După vreo două ore toţi primesc un mail de la Managerul Regional prin care li se cere să înceteze cu discuţiile stupide pe chat şi pe mail şi să treacă la treabă, că aşa e aplicaţia, nu are nicio eroare, ea a fost gândită cu nişte algoritmi secreţi în spate care analizează clientul din mult mai multe puncte de vedere, nu numai venitul, deci poate să aibă şi un milion de euro, dacă aplicaţia spune că nu se încadrează, nu se încadrează. Aşa că mergeţi voi şi prospectaţi până când o să găsiţi clienţii care se încadrează şi cărora trebuie să le vindeţi noul produs, nu uitaţi că targetul este foarte ambiţios şi că trebuie făcut în procent de minim 101%! Haide, lăsaţi lamentările, puneţi mâna şi munciţi că astăzi n-aţi făcut nimic decât să staţi la taclale, iar după închiderea lunară o să fiţi toţi daţi afară pentru nerealizări!
Da, cam asta e o zi normală de lucru în Corporaţie. Timpul se iroseşte cu spor din cauza unor decizii cretine, clienţi noi nu pot fi atraşi cu produse înşelătoare, ba chiar se pierd şi cei existenţi care se simt batjocoriţi de oferte făcute special pentru ei. În timpul ăsta, un maldăr de dosare care aveau termen de rezolvare săptămâna trecută mai aşteaptă încă o zi ca cineva să aibă timp să se apuce de ele. Cum timp nu este însă niciodată în Corporaţie, îşi fac loc uşor-uşor orele suplimentare care se instalează perfid în viaţa fiecăruia dintre angajaţi, pe care i-o distrug cu pricepere şi talent.
next: Şeful sau nevasta?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
La tine cum e?